Zoals beschreven in het artikel “Het wiel was al ontdekt”; spelen steeds meer bedrijven in op de ontwikkeling van Social Media. Zij willen “likes” op hun page om meer interactie met de consument te creëren. Voor bedrijven is Sociale Media o.a. een vorm van promotie, een nieuw verkoopkanaal en een ander soort communicatiemiddel die gerelateerd zijn aan hedendaagse “tools”. Uiteindelijk is het juist de interactie met de consument die het voor elk bedrijf interessant maakt.

Bedrijven voeren daarom Social Media campagnes, waarbij professionals worden ingeschakeld om een Social Media strategie te bepalen en te realiseren. Deze professionals letten op onder andere:

  • het doel
  • de doelgroep
  • inhoud (daarbij ook de tone-of-voice)
  • en beheer

Social Media wordt veelal onderdeel van de bedrijfsvoering. De interactie met de consument die voortvloeit door Social Media genereert uiteindelijk meer naamsbekendheid.

Naast dat de interactie uiteindelijk meer naamsbekendheid of zelfs omzet kan genereren; is het ook een methode om feedback te verzamelen. Geen feedback van de consultant, maar direct van de eindgebruiker.
Waar voorheen bedrijven “testen” uitvoerde voor hun product(en) en/of dienst(en), word nu sneller en flexiber; feedback, tips en suggesties verzameld via Social Media.

Kortom interactie met de eindgebruiker kan zorgen voor betere ontwikkelingen voor uw bedrijf of het nu gaat om (bedrijfs)strategie, merk of producten & diensten.