Contact
  • info[@]goodstep.nl
  • 06-27424272

Transparantie is geen modewoord meer, het is een must!

3rd June, 2014|

Zowel grote als kleine bedrijven krijgen er uiteindelijk mee te maken. Het is geen kwestie meer van kiezen, want uiteindelijk zal elk bedrijf eraan moeten geloven.

Transparantie is een must! In dit tijdperk van informatie-overload ligt de macht al een tijdje bij de consument. Bedrijven kunnen de consument niet meer voor de gek houden. Of het nu gaat om misstanden binnen een bedrijf, producten met slechte bestanddelen of samenwerkingen met fabrieken die hun personeel onder slechte omstandigheden laten werken. Alles zal uiteindelijk aan het licht komen, zolang er mensen bij betrokken zijn.
(more…)

De reden waarom video niet mag ontbreken in uw online contentstrategie!

29th April, 2014|

Als dit artikel een videoboodschap was over waarom video niet mag ontbreken in uw online contentstrategie, dan zouden we u meenemen terug in de tijd…
Copywriters zwaaiden de scepter en speelden de hoofdrol binnen menig reclamebureau. Tekst oftewel copy was dé content die creatief ingezet moest worden om de consument te manipuleren en te verleiden tot een aankoop. (more…)

Online branding: hoe te communiceren met de doelgroep?

26th March, 2014|

Branding is van alle tijden. Online branding is echter iets dat steeds meer opkomt. Door de verschuiving in het medialandschap, krijgt de term branding een andere lading. Online promoten van een merk betekent een geheel andere aanpak dan voorheen. Hierbij spelen interactie met de doelgroep en storytelling een belangrijke rol.
(more…)

Webdevelopment en contentmarketing in één

24th February, 2014|

Bij het bepalen van een visie hoort een doel. Wat wil je als organisatie bereiken en uitstralen? Op het gebied van online marketing is dit niet anders. Van een simpele en doeltreffende website tot het uitdenken en uitwerken van geavanceerde marketing- en communicatiestrategieën, het zijn verschillende expertises die tot het dienstenpakket van online marketeers kunnen worden gerekend. Hoe kunt u zich als online marketingbureau onderscheiden in een sterk concurrerende markt?
(more…)

Tips & tricks voor de optimalisatie van SEO: Hoe beweegt u met Google mee in 2014?

24th January, 2014|

Het is algemeen bekend dat de meeste mensen via Google zoeken op trefwoorden die ze graag willen vinden. Zowel organisaties in de profit als non-profit sector zijn steeds meer bezig met de optimalisatie van de zoekwoorden, waarop zij gevonden willen worden. SEO is een vaak vallende term bij online marketingspecialisten. Elk jaar verandert er een hoop op het gebied van zoekmachinemarketing. Hoe kunt u uw website het best klaarstomen voor de optimalisatie hiervan?
(more…)

Webshops anno 2014: zes tips om rekening mee te houden

3rd January, 2014|

Niet alleen websites, social media en blogs bepalen de trend in medialand. Ook webshops poppen als paddenstoelen uit de grond. Net als bij websites is een bepaalde strategie vereist voor webshops en die verandert per jaar. Wat is in 2014 belangrijk om rekening mee te houden als webshopeigenaar? (more…)

De juiste koers bepalen met contentmarketing

26th November, 2013|

Nu organisaties zich steeds meer verdiepen in online marketing en in hoe zij zich het best kunnen presenteren op verschillende online kanalen, is expertise op dit gebied ook steeds belangrijker geworden. Contentmarketing is eigenlijk de strategie die achter de online business schuilt. Hieronder vallen onder andere social media, contentbeheer en uw eigen website. Wij als Goodstep zijn in dit online proces betrokken en proberen u op de juiste weg te helpen. (more…)

Responsive websites: wat kun je ermee?

20th August, 2013|

Websites zijn er in allerlei soorten en maten. Waar we vroeger websites nog bekeken op de desk- of laptop, is de smartphone bijna niet meer weg te denken in onze informatievoorziening. Nu er daardoor steeds meer behoefte is aan snelle en efficiënte websites, is de responsive website een steeds vaker vallende term. Wat kun je er mee en op welke manier kan Goodstep hierin een rol van betekenis in spelen? (more…)

Online Marketing als omzetgenerator van front-end

6th June, 2013|

In het vorige artikel over front-end werd ingegaan op de werking en het nut van usability en accessibility. Maar wat voor rol heeft front-end als het gaat om online marketing? Want als je weet hoe je de klant naar de website kan lokken, dan moet daar ook een slaatje uit worden geslagen. Kortom zonder online marketing strategie is een website voor een profit bedrijf waardeloos. (more…)

Front-end: de kracht van usability en accessibility

22nd May, 2013|

De front-end van een website is eigenlijk alles wat je op een pagina ziet. In de front-end worden content, vormgeving en interactie naar een code vertaald voor de browser. Een goed functionerende front-end zorgt voor optimalisatie van de website. Twee belangrijke onderdelen hiervan zijn de gebruiksvriendelijkheid (usability) en de toegankelijkheid (accessibility) van de website. (more…)

Typografie als herkenningspunt van uw organisatie

2nd May, 2013|

In het eerder verschenen artikel over huisstijl kwam naar voren dat de eigen identiteit een doorslaggevende functie heeft op de succesfactor van een organisatie. Een belangrijk onderdeel van de huisstijl is de typografie, oftewel het tekstuele uithangbord. Hierbij enkele aandachtspunten voordat u uw typografie gaat vaststellen. (more…)

Content is King

15th April, 2013|

Online media is tegenwoordig niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Of het nu voor werk, school of privégebruik geldt, internet is overal aanwezig. Een belangrijk onderdeel van het internet is de inhoud, ook wel content genoemd. De inhoud van communicatiemiddelen bevat uiteindelijk ook de boodschap die de zender naar de ontvanger wil overbrengen. Content is king, maar hoe werkt dit en hoe kun je dit het best overbrengen? (more…)

Vormgeven van huisstijl 
- Het creëeren van herkenbaarheid 
en imago

29th March, 2013|

Hoewel je er vaak niet bij stilstaat is het creëren van een huisstijl een essentiële factor voor een bedrijf. Vooral starters willen in het begin niet al te veel geld uitgeven aan het maken van bijvoorbeeld een logo. Zij willen vaak in dit stadium besparen op kosten. Wat zeker niet verkeerd is. Toch is een huisstijl een vaak terugkomend begrip en iets waar je in de verkenningsfase van uw bedrijf niet omheen kunt. Waarom is het creëren van een huisstijl uiteindelijk zo belangrijk? (more…)

Transparantie – Een positieve terugkoppeling

1st February, 2013|

Wat zijn de voordelen om transparantie in ons bedrijf toe te passen? Een betere vraag zou zijn; “waarom mensen niet laten zien wat wij doen?”. Het antwoord is eigenlijk simpel. Elk bedrijf of ZZP’er heeft namelijk haar eigen specialiteit en expertise. Laat het nou net deze twee elementen zijn die de (potentiële) klant graag wilt weten. (more…)

Journalist in het nauw

25th January, 2013|

Met een steeds groter aanbod aan (online) media krijgt de journalistiek een andere rol. De burger krijgt met de komst van meerdere social media meer en meer macht en controle over de media. Dit heeft tot gevolg dat er steeds meer sprake is van burgerjournalistiek. Een goede journalist zal zich dus moeten onderscheiden.

(more…)

SEO & tijd

8th January, 2013|

“Hoelang gaat het duren voordat wij het effect gaan zien van SEO?”. Een terechte en logische vraag als we kijken naar de investeringen die gedaan worden op het gebied van SEO.

(more…)

Hoe kan ik mijn website inzetten als communicatiemiddel?

3rd December, 2012|

Eén van de belangrijkste vraagstukken en misschien ook wel het uiteindelijke doel: Hoe kan ik mijn website als communicatiemiddel gebruiken? Om dit doel te bereiken moet u van te voren goed nadenken over wat u met uw website wilt. (more…)

Internet Project Plan

20th November, 2012|

“Een goede voorbereiding is het halve werk”. Dit is een gouden regel die ook geldt voor het bouwen van websites. We bouwen ook geen huis voordat de fundering er staat. Sterker nog we voeren nog niks uit voordat de blauwdrukken (plan van uitvoering) kloppen en voldoen aan de eisen en wensen. (more…)

Onderschatting van SEO en SEA…

12th November, 2012|

SEO en SEA; twee termen die u waarschijnlijk weleens heeft horen vallen. Maar wat is het? En wat kunnen deze begrippen betekenen voor uw website? (more…)

De consument of de consultant?



30th October, 2012|

Zoals beschreven in het artikel “Het wiel was al ontdekt”; spelen steeds meer bedrijven in op de ontwikkeling van Social Media. Zij willen “likes” op hun page om meer interactie met de consument te creëren. Voor bedrijven is Sociale Media o.a. een vorm van promotie, een nieuw verkoopkanaal en een ander soort communicatiemiddel die gerelateerd zijn aan hedendaagse “tools”. Uiteindelijk is het juist de interactie met de consument die het voor elk bedrijf interessant maakt. (more…)

Load More Posts